Odcięcie zapłonu – tym stwierdzeniem określa się zwykłe podstawowe odcięcie układu elektrycznego.
W istocie to jednoobwodowe immobilisery.
Pierwotnie rzeczywiście było to zazwyczaj odcięcie zapłonu gdyż była to praktycznie jedyna szansa zabezpieczenia auta(nie bierzemy pod uwagę rozrusznika).
Tak zabezpieczało się polonezy i maluchy.
Zbiegiem czasu elektronika w samochodach posunęła się bardzo do przodu i teraz tym określeniem nazywa się również inne odcięcia układów elektronicznych.
Skuteczność takich zabezpieczeń jest dość wysoka, a kluczem do tego jest czas jaki instalator poświęci na montaż.
Im dłużej urządzenie będzie montowane, i staranniej, bardziej ukryte, tym trudniejsze będzie do sforsowania.
Odcięcie zapłonu to prosty immobiliser ale bardzo skuteczny jak przekonało się wielu kierowców.
Specjalizujemy się w tego typu zabezpieczeniach.
Klient może sobie jedynie wybrać sposób rozbrojenia (wyłączenia) odcięcia.
Najprostszym jest naciśnięcie ukrytego przycisku zamontowanego w dyskretnym miejscu.
Mutacją tego sposobu jest tzw. kodowany przycisk.
Żeby uruchomić pojazd należy nacisnąć odpowiednią sekwencję tzn; np. dwa razy szybko raz wolno.
Tego typu metoda wyklucza uruchomienie samochodu nawet jeśli złodziej odnajdzie ukryty przycisk.
Kolejnym to połączenie przez dotyk dwóch punktów w samochodzie jest trudniejszym do znalezienia rozwiązaniem.
Jeszcze bardziej zaawansowanym sposobem to zbliżenie specjalnego transpondera do określonego miejsca.
Transponder jest bardzo małych rozmiarów i wystarczy go tylko zbliżyć do anteny ukrytej pod np. tapicerką.
Opisane wyżej urządzenia posiadają funkcję serwisową.
W chwili kiedy potrzebujemy oddać auto np. do warsztatu na przegląd nie musimy zdradzać sposobu na uruchomienie auta , tylko wykonujemy pewną czynność i auto czasowo pozbawione jest blokady.
Ta funkcja jest dosyć istotna ponieważ i mniej osób wie o zabezpieczeniach antykradzieżowych w danym samochodzie tym lepiej.
I jeszcze jedna metoda na rozbrojenie odcięcia.
To posiadanie specjalnego nadajnika (w postaci małego pilota) . Jeśli nadajnik jest w zasięgu centralki zamontowanej w aucie to silnik uruchomimy , w innym przypadku uruchomienie się nie uda.
Centralka łączy się z nadajnikiem automatycznie bez naszego udziału wystarczy posiadać nadajnik przy sobie w momencie uruchamiania silnika.
W niedalekiej przyszłości będzie można zastosować systemy oparte na technologii BLUETOOTH .
System zabezpieczający w aucie wykrywa nasz telefon oczywiście uprzednio przypisany do urządzenia i tym samym pozwala na uruchomienie silnika.
Dowiedz się więcej na stronie poniżej