systemy napadowe

Systemy napadowe były bardzo skutecznym zabezpieczeniem.

Oczywiście pod warunkiem sumiennego montażu.

Działały one w sposób następujący

po uruchomieniu silnika kierowca miał (w zależności od producenta) 20-40 sekund na autoryzację urządzenia.

Zazwyczaj ukrytym przyciskiem, bądz zwarciem dwóch punktów metalowych palcami.

Jeśli nie autoryzował się system wyłączał silnik.

Obwód elektryczny taki jak pompa paliwa, cewki zapłonowe itp.

W praktyce działało to bardzo dobrze.

Niestety po wejściu Polski do UE tego typu zabezpieczenia stały się nielegalne.

Producenci nie dostali homologacji na tego typu systemy.

Idea jaka przyświecała urzędnikom w UE była

że auto jeśli jest uruchomione nie powinno wyłączyć się z winy zabezpieczenia.

Dlatego również systemy antyporwaniowe przestały istnieć.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej poczytaj o odcięcie zapłonu