Odcięcie zapłonu – tym stwierdzeniem określa się zwykłe podstawowe odcięcie układu elektrycznego.

W istocie to jednoobwodowe immobilisery.

Pierwotnie rzeczywiście było to zazwyczaj odcięcie zapłonu gdyż była to praktycznie jedyna szansa zabezpieczenia auta(nie bierzemy pod uwagę rozrusznika).

Tak zabezpieczało się polonezy i maluchy.

Zbiegiem czasu elektronika w samochodach posunęła się bardzo do przodu i teraz tym określeniem nazywa się również inne odcięcia układów elektronicznych.

Skuteczność takich zabezpieczeń jest dość wysoka, a kluczem do tego jest czas jaki instalator poświęci na montaż.

Im dłużej urządzenie będzie montowane, i staranniej, bardziej ukryte, tym trudniejsze będzie do sforsowania.

Odcięcie zapłonu to prosty immobiliser ale bardzo skuteczny jak przekonało się wielu kierowców.

Specjalizujemy się w tego typu zabezpieczeniach.

Klient może sobie jedynie wybrać sposób rozbrojenia (wyłączenia) odcięcia.

Najprostszym jest naciśnięcie ukrytego przycisku zamontowanego w dyskretnym miejscu.

Mutacją tego sposobu jest tzw. kodowany przycisk.

Żeby uruchomić pojazd należy nacisnąć odpowiednią sekwencję tzn; np. dwa razy szybko raz wolno.

Tego typu metoda wyklucza uruchomienie samochodu nawet jeśli złodziej odnajdzie ukryty przycisk.

Kolejnym to połączenie przez dotyk dwóch punktów w samochodzie jest trudniejszym do znalezienia rozwiązaniem.

Jeszcze bardziej zaawansowanym sposobem to zbliżenie specjalnego transpondera do określonego miejsca.

Transponder jest bardzo małych rozmiarów i wystarczy go tylko zbliżyć do anteny ukrytej pod np. tapicerką.

Opisane wyżej urządzenia posiadają funkcję serwisową.

W chwili kiedy potrzebujemy oddać auto np. do warsztatu na przegląd nie musimy zdradzać sposobu na uruchomienie auta , tylko wykonujemy pewną czynność i auto czasowo pozbawione jest blokady.

Ta funkcja jest dosyć istotna ponieważ i mniej osób wie o zabezpieczeniach antykradzieżowych w danym samochodzie tym lepiej.

I jeszcze jedna metoda na rozbrojenie odcięcia.

To posiadanie specjalnego nadajnika (w postaci małego pilota) . Jeśli nadajnik jest w zasięgu centralki zamontowanej w aucie to silnik uruchomimy , w innym przypadku uruchomienie się nie uda.

Centralka łączy się z nadajnikiem automatycznie bez naszego udziału wystarczy posiadać nadajnik przy sobie w momencie uruchamiania silnika.

W niedalekiej przyszłości będzie można zastosować systemy oparte na technologii BLUETOOTH .

System zabezpieczający w aucie wykrywa nasz telefon oczywiście uprzednio przypisany do urządzenia i tym samym pozwala na uruchomienie silnika.

Dowiedz się więcej na stronie poniżej

dlaczego łatwo ukraść nowoczesny samochód 

alarm GSM